5 hasznos tipp menyasszonyoknak – Hogyan kezdj neki az esküvőszervezésnek?

Az álomesküvő megtervezése nagyon izgalmas feladat, de elsőre ijesztő is lehet, amikor belegondolunk mennyi mindennel is jár a szervezés. A tökéletes helyszín kiválasztásától, a vendéglista véglegesítéséig minden részletre oda kell figyelni, ami bizony rendkívül időigényes és fárasztó tud lenni. Összeírtunk öt alapvető tippet, amely segít a menyasszonyoknak megszervezni az álomesküvőjüket.

1. Kezdd egy pontos elképzeléssel – Milyen dekorációt álmodtál meg a nagy napra?

Mielőtt belevetnéd magad a részletekbe, szánj egy kis időt arra, hogy elképzeld a tökéletes esküvői megjelenést. Készíts egy inspirációs táblát! Gyűjts össze fotókat arról, ami igazán tetszene az esküvődön, kitérve az alábbiakra: színkombinációk, témák, stílusok. Ha elsőre nincs ötleted, nézz körül a kreatív platformokon úgy, mint az Instagram, Pinterest stb. Biztosan találsz kedvedre való esküvői fotókat. Ez az ötletgyűjtés és szelektálás segíteni fog abban, hogy a tervezési folyamat során ne vessz el a milliónyi ötletben és végig az egységes megjelenés a hangulat szerint szervezd az esküvőt.

+ tipp: Priorizálj! Az ötletgyűjteményedben különítsd el azokat az elemeket, amelyeket mindenképp szeretnél beépíteni az esküvődbe, és azokat amik tetszenek, de szükség esetén meg tudsz válni tőlük.

2. Határozz meg egy pontos költségvetést

A költségvetés meghatározása kulcsfontosságú az esküvőszervezésben. Írd össze, hogy összességében mennyit tudtok költeni, és oszd szét ezt az összeget különböző kategóriákra: helyszín, catering, fotós/videós, menyasszonyi ruha, öltöny, esküvői dekoráció, extra szórakoztató dekorációs elemek (pl: pezsgőfal, gyereksarok, fotósarok stb), grafikai elemek (meghívók, menü-és itallapok) stb. Mindenképp számolj egy plusz költségkeretet a váratlan kiadásokra, így nem érhet meglepetés.

+ tipp: Kövesd nyomod a kiadásaidat egy táblázatban, vagy erre megfelelő alkalmazás segítségével. Ez segít a költségvetés keretein belül maradni, és elkerülhető a túlköltekezés.

3. Állíts fel egy fontossági sorrendet és delegáld a feladatokat

Koncentrálj a kulcsfontosságú szolgáltatók mihamarabbi lefoglalására, nehogy lemaradj az általan preferált szolgáltatásokról. Ahogy közeledik az esküvő napja, érdemes a kisebb részletekre is figyelmet fordítani.

+ tipp: Biztosan sok családtag és barát szívesen veszi ki a részét az esküvőszervezésből. Ne félj kiadni a kezedből feladatokat, és segítséget kérni a szeretteidtől!

4. Maradj következetes és tartsd magad a menetrendhez

Egy részletes idővonal elkészítésével megkönnyíted a szervezést. Írd össze időrendi sorrendben, mit miután szükséges elintézned/lefoglalnod stb. A nagyobb feladatokat, mint például a komplett esküvői dekorációt, érdemes kisebb elemekre bontani, hogy semmi ne maradjon ki – ebben szívesen segítünk!

+ tipp: Rengeteg esküvőszervezési applikáció és nyomtatott napló létezik, ami segít a nyomon követésben.

5. Koncentrálj a párodra

A sok teendő mellett fontos, hogy ne feledkezz meg arról, ami a legfontosabb: az esküvőtök rólad és a párodról szól, a szerelmetek történetéről és ünnepléséről. Építsetek be olyan személyes elemeket az esküvőbe, ami bemutatja a történeteteket. Ez lehet bármi, az egyedi fogadalmaktól kezdve az apró dekorációs elemekig.

+tipp: Gondold át mi az, ami különlegessé teszi a kapcsolatotokat. Ezek az apróságok, nemcsak egyedivé teszik az esküvőt, de maradandó emléket is teremtenek.

További esküvői dekorációs ötletekért és inspirációért nézz körül a weboldalunkon vagy instagram oldalunkon. Valósítsuk meg együtt álmaitok esküvőjét!

Scroll to Top